فستیوال بزرگ سرزمین سرگرمی

فستیوال بزرگ ورزش های الکترونیکی و بازی های خانوادگی.

 

تلفن دبیرخانه : 3-38848200-051

 

ALT تصویر

تورنمنت DotA 2

تورنومت DotA 2 در مسابقات فستیوال سرگرمی
DOTA 2 1 - تورنمنت DotA 2

تورنمنت DotA 2

دوتا ۲ یک بازی آنلاین رایگان (در سبک MOBA ) است که توسط شرکت ولو (Valve) توسعه یافته و منتشر شده است.یک بازی مستقل که درآن به دفاع از عهد باستان (Ancients) میپردازند. دوتا ۲ مسابقه ای است که بین دو تیم ۵ نفری برگزار میشود. در این بازی هر تیم به صورت جداگانه مشغول دفاع کردن و اشغال کردن قسمت های خودش که از طریق نقشه مشخص شده، است. هدف ۲ تیم نابودی مرکز اصلی تیم حریف می باشد.

مسابقات DotA 2 در فستیوال سرگرمی در دوره مقدماتی به صورت آنلاین و در مرجله دوم به صورت حضوری و در محل جشنواره برگزار می گردد و جوایز ارزنده ای اهدا می گردد.

قوانین و مقررات DotA 2 در مسابقات :

 

۱- عنوان و نسخه بازی

۲- ثبت‌نام

۳- شیوه برگزاری

۴- تنظیمات مسابقه

۵- توقف بازی

۶- قطع ارتباط

۷- رفتارهای ممنوع

۸- تغییر قوانین

 

۱- عنوان و نسخه بازی

۱-۱ نام بازی: DOTA 2

 

۲-۱ نسخه بازی: آخرین نسخه موجود استفاده خواهد شد.

۳-۱ کلاینت: DOTA Official (Valve, Steam)

۴-۱ سرور: سرور استیم

 

۲- ثبت‌نام

۱-۲ شرکت در مسابقات برای تمامی افراد آزاد است. لازم به ذکر است شرکت کنندگان در مسابقات باید تابعیت ایرانی داشته باشند.

۲-۲ حداقل سن مجاز برای شرکت در مسابقات DOTA 2 ۱۵ سال است (متولدین آبان ۱۳۸۳ به بعد)

 

۳- شیوه برگزاری

۱-۳ فرمت بازی: مسابقه تیمی  (۵ نفر بدون بازیکن ذخیره)

 

مود بازی: Captain Mode

 

۲-۳ فرمت جدول:

 

مسابقات به صورت upper و lower bracket برگزار خواهد شد . در قسمت upper بازی ها به صورت bo3 و قسمت ابتدایی بازی های lower به صورت bo1 و بقیه بازی ها lower به صورت bo3 خواهد بود . فینال مسابقات به صورت bo5 برگزار می شود . مرحله حضوری مسابقات در ۲ روز برگزار خواهد شد ..

مرحله حضوری مسابقات در ۲ روز انجام خواهد گرفت

 

۳-۳  تشخیص برنده

 

– وقتی که تیمی خانه حریف را از بین ببرد

– در باقی موارد، داور مسابقه تصمیم گیرنده خواهد بود

اگر بازیکن تیم عبارت gg را تایپ کند به معنی پایان بازی نیست و بازی تا زمان از بین رفتن خانه یکی از دو تیم ادامه خواهد داشت. اگر بازیکنی به اشتباه عبارت gg یا هر عبارت دیگری که معنای قبول باخت است تایپ کند یک اخطار دریافت خواهد کرد.

 

۴- تنظیمات مسابقه

۱-۴ انتخاب ساید

– تیمی که پرتاب سکه را ببرد تصمیم می گیرد قرمز یا آبی بازی کند

– مَپ دوم به صورت خودکار برعکس حالت اول می‌شود

– مَپ سوم مجددا پرتاب سکه انجام می‌شود

 

– در صورتی که مسابقه بر روی استیج برگزار شود، مربی پس از پیک و بن باید محیط بازی را ترک کند

– در صورتی که مسابقه در محیط مسابقات برگزار شود، مربی پس از پیک و بن باید پشت بازیکنان بر روی صندلی بنشیند و اجازه برقراری ارتباط با بازیکنان را ندارد

 

۲-۴ برنامه مکالمه صوتی: توسط داوران اعلام می گردد.

 

 

۴-٣ تمام تیم ها باید راس ساعت انجام بازی در لابی حاضر باشند لابی هر بازی ۱۰ دقیقه قبل از آغاز شدن بازی مربوطه ساخته شده و پسورد به کاپیتان تیم مربوطه داده میشود و تا ۱۰ دقیقه تاخیر برای هر تیم قابل چشم پوشی است. همچنین ادمین هر بازی میتواند ۱۰ دقیقه بنا به صلاحدید خود به تیم ها اضافه کند

اگر از ۱۰ یا ۲۰ دقیقه بیشتر تاخیر داشته باشند یک باخت برای آنها محسوب خواهد.همچنین هر ۲۰ دقیقه بازی انجام نشده یک بازی محسوب میشود. به این ترتیب اگر بیشتر از ۱۰ دقیقه از ۲۰ دقیقه بازی دوم که ۲۰ دقیقه بعد از ساعت اصلی شروع بازی اول است بگذرد باخت دوم برای تیم منظور خواهد شد. و به همین ترتیب تا پایان بازی ها ادامه خواهد داشت.

 

در بین انجام هر نوبت بازی ۱۰ دقیقه زمان استراحت وجود دارد که بازیکنان می توانند به کارهای طبیعی خودشان بپردازند و یا اگر آماده بودند به داور اعلام کنند تا بازی را بدون حسب کامل ۱۰ دقیقه استارت کند.

 

کاپیتان تیم ملزم به ادد کردن داور بازی خود در استیم می باشد. پس داور بازی خود را ادد نمایید تا بدون مشکل وارد لابی شوید و مشکلات خود را به داوران منتقل نمایید

 

۵- توقف بازی

۱-۵ بازیکن در مواردی که در زیر گفته شده حق توقف بازی را دارد و باید در مورد مشکل خود به داور توضیح دهد و داور وظیفه دارد تا به مشکلات رسیدگی کند.

+ زمانی که تجهیزات و یا شبکه دچار اختلال باشد

+ هنگامی که شرکت کنندگان و اعضای تیم رفتار نامناسبی را انجام می‌دهند که تاثیر مستقیم بر نتیجه بازی دارد و یا در زمان به وجود آمدن مشکلی که به قطع شدن مسابقه می انجامد.

+‌ در صورت قطع ارتباط بازیکن بعد از دقیقه ی ۱ بازی  (انتظار برای اتصال مجدد حداکثر ۱۰ دقیقه خواهد بود ) بازی با همان تعداد بازیکن برگزار خواهد شد . همچنین اگر این اتفاق قبل از دقیقه ی ۱ بازی و یا پیک/بن افتاده باشد تیم میتواند یک بار بازی را ریمیک (RMK) کند و از بازیکن ذخیره استفاده نماید .

 

۲-۵ ادامه بازی

بسته به موقعیت پیش آمده که به توقف بازی منجر شده، داور می‌تواند با توجه به اختیاراتی که دارد و با سنجش تاثیر این اتفاق بر بازی، دستور به ادامه بازی دهد

 

۳-۵ بازیکنان در هنگام توقف بازی اجازه صحبت با یکدیگر را ندارند و فقط می توانند با داور صحبت کنند تا مشکل پیش آمده حل شود. اگر مدت زمان توقف طولانی شود داور ممکن است زمان کوتاهی برای صحبت بازیکنان با یکدیگر در نظر بگیرد.

 

۶- قطع ارتباط

۱-۶ در صورت قطع ارتباط، بازیکن باید بازی را متوقف کند و داور را از این مشکل مطلع نماید (در مسابقات حضوری بازیکن برای اعلام موقعیت به داور باید دست خود را بالا ببرد)

 

۲-۶ در مواردی که مشکلی برای دستگاه داور یا بیننده بازی پیش بیاید و خللی به مسابقه وارد نکند بازی با تصمیم داور می‌تواند ادامه پیدا کند.

 

۷- رفتارهای ممنوع

۱-۷ اگر بازیکن یک تیم بدرفتاری یا رفتار زشتی داشته باشد، داور می‌تواند به او تذکر یا اخطار دهد و یا باخت یا اخراج را برای تیم در نظر بگیرد.

۲-۷ اگر بازیکنی از هرگونه باگ یا بدافزار استفاده کند از مسابقات اخراج خواهد شد و به همراه تیمش ۱ سال از حضور در تمامی مسابقات IeSF منع می شوند.

۷-٣ لیدر هر تیم حق All Chat را دارد . درصورت مغایرت تیم خاطی یک اخطار دریافت خواهد کرد

۴-۷ نتیجه هر دو اخطار برای یک تیم باخت در بازی محسوب خواهد شد.

 

۸- تغییر قوانین

این قوانین مربوط به یازدهمین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک IeSF می باشد و در موارد زیر امکان تغییر آن وجود دارد:

– تغییر قوانین در صورت بروزرسانی بازی

– مشاهده موردی که دلیل منطقی دیگری داشته باشد

 

در صورت تغییر در قوانین تیم برگزاری موظف است تا از طریق بخش تازه‌های وب‌سایت این تغییرات را اعلام نماید

۲نظرات
  • دانیال
    پاسخ
    نوامبر 3, 2019

    از کجا باید ثبت نام کنیم؟

اضافه کردن نظر